fredag 22 januari 2010

Jag har absolut ingen känsel i min näsa, kom in från "Sibirien" för en stund sen. Om 10 minuter borde A starta från Dragsvik, sen tar det typ två timmar före han är hemma, det vill säga han borde vara här klockan 18.00. (Vilket betyder att han kanske påriktigt är här först åttatiden. Man kan aldrig räkna med militärens tider.) Måste hinna städa lite före han kommer så han inte tycker jag är grisaktig.

Mitt kriterium för nästa lägenhet jag bor i är att köket skall vara stort och rymligt. Min nuvarande lilla kokvrå är så motbjudande att man inte ens har matlust. Det skulle vara underbart att kunna överraska A med en delikat middag när han kommer hem, men matlagning här känns nästan som en omöjlighet.

Så vi skall äta på rosso ikväll. Andra dagen i sträck jag äter ute! (jag skyller på att det var min födelsedag)




I mina drömmars land. UTRYMME!!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar