söndag 11 mars 2012

Nu är jag med igen!

Sådär, nu har jag deppat i en dag över att Italienresan verkligen är slut, det får räcka.

Solen tittade fram och vi hade härlig kvällssol här hemma i stöket. Jag bestämde mig för att städa för att få ut den maximala glädjen av solen. (Solen hade dock gått ner när jag väl var färdig men...) Det känns bra att vara igång igen!

Igår, inne i min djupaste slaskdepression, låg jag på soffan hela dagen och lät ett Rachael Ray-maraton hålla mig sällskap. Idag märkte jag att något fastnat! Ett jättebra tips:

Jag går alltid på Stockmann och dräglar på dynor som är alldeles för dyra, (de som känner mig vet detta) men igår lärde jag mig ett utmärkt knep för att spara pengar! Man kan ju sprätta sönder dynvaret för att få två framstycken och sy fast ett passande bakstycke på dem! Tänk! Två dyra fina dynor istället för en! (Ja, man sparar ju inte precis men man får i allafall mer för pengarna). Det här ska jag göra! (Nu är alla så där att "halåå ha du aldrig gjort det förr?")

Tyvärr fungerar detta knep inte med de lexingtondynor jag dräglat ner eftersom de bara har motiv på ena sidan...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar