onsdag 14 november 2012

Julpyssel

Jag slutade supertidigt idag och tassade iväg till Sinelli för att få lite inspiration, jag har nämligen bestämt mig för att göra julkorten själv i år. Sinelli har allt typ. Jag köpte band, glitter, dubbelsidig tejp, dubbelsidiga klistermärksark, vita runda glittriga klistermärken och stämplar.


Sen använde jag mig av bland annat pepparkaksformer för att få söta motiv. Det var bara att klippa ut figurerna i det dubbelsidiga klistermärksarket och strö glitter över. (jag offrade en gammal puderborste för att sopa bort det överflödiga glittret) Bandet lade jag fast med den dubbelsidiga tejpen (som biträdet insisterade att jag skulle köpa)(går precis lika bra med lim). Sen slängde jag med några vita glitterbollar och stämplade. Megarolit och megalätt, jag lovar. Det slog mig efteråt att vanliga klistermärken skulle ha fungerat lika bra som motiv, men på det här sättet fick jag skapa motiven själv, och det är ju mer personligt! (försöker bara övertyga mig själv om att jag inte gjort onödigt mycket arbete :P)



Jag vill avsluta med att igen be om ursäkt för den dåliga kvaliteten på mina iphonebilder.

3 kommentarer :

  1. va fina julkort och vilken en rolig idée med pepparkaksformarna! :) tycker de är en av julens bästa sidor med att få göra julkort!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det roligt! :D Och tack! Har du gjort dina redan? :)

    SvaraRadera
  3. Ha int ännu börja, har nog allt material men har så mycky annat på gång .) men snart snart!

    SvaraRadera