söndag 6 januari 2013

År 2013

Julen och nyåret är förbi och jag måste säga att jag har lite tudelade känslor för vardagen som snart tar över igen. Visst är det skönt att slöa, hinna laga god mat och umgås med vännerna nästan 24/7 men min dygnsrytm är helt avig vilket äcklar mig något. Från och med imorgon stiger jag upp före 11.

Dessutom har jag ingen ro att göra ingenting mer, för nu går vi mot en megahändelserik vår. På schemat står kandi, flytt (Jess!), jobbyte, hund (JAVET HELT SJUKT! men ja får berätta mer senare så vi inte kommer av spår). Jag söker lägenhet så febrilt att Axu börjar sucka men det är tungt för mig att  inte ha en aning om var jag kommer att handla mat, vilken buss jag ska ta till skolan eller var jag kommer att gå och lägga mig om en månad. Kanske vi inte flyttat oss ur fläcken om en månad, ingen vet, visst är det frustrerande?!

För att organisera detta år och för att senare få en översikt på året som gått har jag nu en post-it-kalender (Tack Axu, Gusi och Jennifer)! Smart va! Det kommer se roligt ut när den fylls med alla händelser. Här har jag nu bara prövat den lite. Gillar den stort.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar