lördag 25 januari 2014

Makeover i hyllan

Nu har mina heltidsstudier i pedagogik dragit igång och det syns kanske på bloggen i och med den tröga uppdateringen. Jag har inte ens hunnit ta några nya bilder så jag får lov att använda några gamla  istället.

I höst gjorde jag en makeover i hyllan eftersom jag hade svårt att leva med den saliga röran färger. Ni kan tänka er hur mycket olika slags böcker man samlar på sig när man är blivande modersmålslärare. 

Bilden jag tog innan jag ändrade på allt var så dålig kvalité så jag bestämde mig för att sudda hela härligheten, men ni förstår.


Jag började med att svänga alla papperspärmar som hade någon udda färg, de blev då automatiskt vita. De böcker som inte passade in klädde jag om med paketpapper. Sedan stämplade jag titlarna på de neutralt färgade bokryggarna. Jag svängde också några böcker med ryggarna inåt. 



Det är också annat än böcker som får plats i hyllan. Förvaring för värmeljus, iphoneatiraljer och samlade figurer från världens olika hörn. Pingvinen där sist i raden är givetvis purfinsk.


Den enda representativa helhetsbilden jag hade på hyllan var denna. Gusi fick vara med. Som ni ser har jag ju inte censurerat alla färger, endast rött typ. (Jag vet inte vad det är med mig och rött, vi går liksom inte ihop) Nu känner jag i alla fall att bokhyllan är en del av rummet och inte ett råddigt angstmoment, skönt. 

3 kommentarer :

  1. Vilken skillnad det blev! Det där är kanske sånt som man inte ens tänker på, man vet att det är något som stör men man kanske inte kommer på vad! Du satsar verkligen på inredning :) fint har ni det också, stilrent och helt annat än hur det ser ut hemma hos oss! :P

    SvaraRadera
  2. Tack för fina ord :) och ja, jag sysslar med inredning så gott som varje dag bara för att det är så roligt! Så satsar gör jag nog, både tid och tyvärr pengar. (köper hellre inredning än kläder typ :D)

    Men ni har ju jätte stilrent och fint! Ett helt nytt eget hus! Tänk! Man märker nog tydligt att du har öga för det här med inredning :) Jag gillar speciellt gästrummet, allt passar så bra ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inredning är lite för dyrt föt att kunna pyssla med det varje dag, tyvärr! Pengar går åt så man inte ens hinner se dem! :D
      Tack :) ja försöker mitt bästa ;) gästrummet är nog mitt favoritrum :) tapeten hade jag egentligen valt till vardagsrummet men där är så lite väggyta att det int gick :(

      Radera