fredag 21 februari 2014

Helsingfors gator

För länge sedan köpte jag en plansch från Akademiska bokhandeln. Det var Jennifer som hittade den och som köpte den, men jag var med och jag kunde bara inte låta bli att köpa den jag med. Jag bad tusen gånger om ursäkt och Jennifer tyckte givetvis det var helt onödigt. Det är en karta från år 1878 över centrala Helsingfors gator. Jag minns inte ens vad den kostade, men jag tror det var 14 euro (ingenting!). Jag tror att de till och med finns kvar att få ännu! Jag har ännu inte ramat in den eftersom den inte har några standardmått. Jag skulle vara tvungen att beställa en ram med de rätta måtten men jag vågar inte ens ta reda på hur mycket det kostar.



Den hänger egentligen i sovrummet men jag flyttade den nu för att få bättre bilder. (Det är lite problematiskt att ha stativet på sängen märkte jag, speciellt när Eddie är med)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar