tisdag 4 mars 2014

När matta blir kudde

Anttila hade en massa fina yllemattor som kostade bara 16 euro styck. De var ganska små men passade perfekt för ett projekt jag länge velat pröva, nämligen att göra om en matta till en kudde. Jag fick iden från någon inredningstidning för länge sedan.


Här ser ni mattan! Jag sydde ihop kudden med en stor nål och ett starkt garn. Jag använde mig av stygn vi lärt oss i lågstadiet, de sitter i ryggmärgen av någon anledning. Jag är så nöjd med resultatet!


Den ser väldigt olika ut på båda sidorna. Den ena sidan går mer i blått och grått och den andra går mer i grönt, rött och ljusare nyanser av blått. Jag har jättesvårt att bestämma vilken sida jag tycker mer om så går nu och svänger på den hela tiden. :)



Ja, och Eddie var givetvis med (läs: i vägen).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar