måndag 8 februari 2010

Måndagkväll.

Måndag är värst. Då är det superlänge till fredag. Nu kommer han inte på fredag. Eller jo, en fredag är det, fredagen den 19. (tror jag att det blir) Då far vi och söka honom (jag och hans mamma). Idag fyller han 20 år! Jag gav nya shorts och en spikmatta. Dessutom har jag pysslat ihop en bunt serier (är nog ingen konstnär så bilderna blev jätte enkla) Han skall läsa en varje dag i militären.

Har syndat idag och förra torsdagen. Jag skulle egentligen bara shoppa till penkkis, men kom hem med en gina tricot påse också.



Typ 14,90,-



Idag köpte jag också en stickad tröjgrej. Nu köper jag aldrig något mer! (bara studentklänning)

Har vikarierat i högstadiet idag igen, från 10.00 till 15.00. Idag var det betydligt mer komplicerat än förra gången. Biologi, biologi, geografi, fysik och geografi igen. I biologin hade läxan varit ett arbetsblad om småfåglar. Killen längst fram hade svarat med ett streck på uppgift 5. (Det var någonting om vad som håller flyttfåglarna ihop.) Han försökte övertyga mig om att strecket symboliserade ett snöre, och att det är det som håller fåglarna i en flock. (haha)

I en annan grupp var det en flicka som verkligen behövde gå på toaletten. Till sist lät jag henne gå. Hon grävde fram pengar från sin väska och så sprang hon iväg. Fem minuter senare såg jag henne komma springande från stan med fickorna fulla av godis. Då kände jag mig lurad.

Den här gången var lärarrummet inte så farligt. Jag fick äta chokladkaka. :D

Imorgon skall jag diska.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar