torsdag 25 februari 2010

Olympiska spelen.

Jag är ju inte det minsta intresserad av olympiska spelen. (undrar hur många av mina vänskapsband jag bröt just :P) Nej, men det är klart jag vill att det går bra för Finland och idag kan jag stolt säga att jag vet att Finland vann 2-0 mot Tjeckien i ishockey. De spelade nån gång 5-6 tiden på morgonen när jag låg och sov, men det var snällt av grannen att alltid informera oss andra grannar högt och klart hur det gick för Finland. Två gånger skrek han och därav slutsatsen: 2 mål. (vid första målet trodde jag faktiskt att Finland gjorde två mål efter varandra eftersom vrålet inte ville sluta)

Det är så intressant det här med ishockey och män. Tänk att glädjen då Finland gör mål är så stor att man helt enkelt inte kan hålla den inom sig, utan man måste vråla och skutta och klappa och slå näven i bordet. (Även fast de sitter ensamma och ser på matchen)

Även om jag nu inte själv är någon sportfantast så sprudlar nog glädjen lite inom mej också, bara av att se lyckan i männens ansikten då det går bra för Finland i sport.


HEJJA FINLAND!

3 kommentarer :

  1. Nu ska jag lära dig något. Det heter inte olympiaden utan olympiska spelen, olympiad är tiden mellan två olympiska spel. Ugh! Ikväll fortsätter finlands framgång i ishockey....

    Henna

    SvaraRadera
  2. Och förresten,vem har sagt att det är bara män som ser glada ut och bankar och skriker när Finland gör mål?

    same

    SvaraRadera
  3. Du e söt henna! :D skall ändra med det samma vännen lilla, ursäkta nu mitt stora misstag :P

    ja int ha ja sagt de i alla fall! sa bara att de i alla fall gör det och min granne råkade vara en man. Bla mor min är säkert större ishockeyfantast än många män tillsammans, så är nog bekant med kvinnliga fans också.

    de kiva att du kommenterar för då sir man svart på vitt att de e nån som läser :) synd att du e den ända :(

    SvaraRadera