tisdag 23 februari 2010

Tisdag.

Penkkis är över! Kul var det! Vi for dagen innan till Mirre och fixade min afro. (det var inte en skön process)


Textfärg
Jag och Mirre

Faneden var kall! Har nog aldrig frusit så mycket. Vi har hunnit med så mycket denna helg känns det som. Romantisk hemmakväll, bio, kalas, filmkväll, goda middagar (plättar <3).>

Jag lovade mig själv, när jag skaffade blogg, att jag aldrig skulle angsta över något... Men jag måste bara få konstatera (så kan vi kalla det :P). Det värsta jag vet är då jag har skor som inte är lämpliga med tanke på vädret (som t.ex. idag: "uggs" i småslask). Jag blir så irriterad då jag känner hur vattnet sipprar in från alla håll och då jag ser hur moccatyget förstörs.

Det är en sak... Det andra som gör mig supersur är då jag har fixat mig till skolan och promenerar i regn eller snö. Mitt hår vill alltid locka sig då jag vill ha det rakt. Ibland känns det nästan som om det är någon där uppe som bråkar med mej och gör så det regnar/snöar just de morgnar då jag satsat mest på mitt utseende. (paraply hjälper inte... bara det är lite fuktigt i luften får jag en afro) Vattnet finner sin väg till mina hårtoppar, för att inte tala om ögonfransar! så väl framme i skolan (eller dit jag nu varit påväg) har jag afro och runnen mascara. Kul. Sen är man lite sur hela dagen för att skolan är full av speglar som påminner en om hur vädret förstörde ens look.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar