onsdag 23 juni 2010

Ojj ojj vad det har hänt mycket sen jag skrev senast.

Jag har övervunnit min rädsla för spindlar. A:s mamma har ett litet trädgårdsprojekt (A gräver en stor grop och jag samlar ihop stenar som uppenbarar sig däri.) Där har också uppenbarat sig tre olika myrarters bon (stora svarta, små svarta och röda) Spindlar finns det också gott om. Som värst har jag räknat ända upp till tio stycken på samma ställe. Jag känner att jag har gjort stora framsteg. Tänk att jag kunde sitta där bland alla spindlar och myror och gråsuggor, och bara ignorera dem!

Jag har också hunnit med en sväng till högholmen. Där stod vi som fånar och viftade med armarna vid en påfågel i hopp om att den skulle breda ut sina vackra fjädrar. Det ville den inte alls och senare förstod vi att det var en hona vi viftat vid. :)



Vi har varit hos T och spelat brädspel nu i en vecka och jag känner mig småningom som en mästare på Alias.

Idag skall vi åka ut till Gumbostrand i Sibbo. Jag skall fira midsommar med gott sällskap, god mat och bastu. (för att sen komma hem och återvända till projektet med gropen och stenarna som aldrig verkar bli klart...)

HA EN SKÖN MIDSOMMAR!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar