fredag 17 augusti 2012

Soffan.

När jag och Axu skulle flytta ihop hade vi bestämt oss för att köpa en ny soffa. Huvudsaken var att den skulle vara billig men samtidigt stor och välkomnande, inte den lättaste kombinationen. Helst skulle det också vara en divan för det var ju det alla skaffade. 

En divan blev det inte. Det blev typ den billigaste tresitssoffan från IKEA och det tog nog en tid innan vi kom över faktumet att den var vit och därför också opraktisk. Nu (snart två år senare) när soffan är ordentligt nersutten och passligt nerklåttad har den blivit min favorit möbel i huset. Nu är faktumet att den är vit det bästa med den. Det är så lätt att variera helhetsintrycket i lägenheten. (Det är också så lätt att byta bilder i tavlorna så de passar in)

Efter en väldigt röd period har jag övergått till något mer harmoniskt. Är så nöjd med den nya svartvita filten :)



Poängen är i alla fall att man inte ska vara rädd för att köpa en vit soffa. Nej nej.

2 kommentarer :

  1. Vi tittar på nya soffor. Min norska karl kan INTE förstå vad det är för fel på hans stilrena skinnsoffor. Jag hade vita Ektorpsoffor före jag flyttade hit och de var såå bra. Går ju att tvätta med. Så nu under hösten är min förhoppning att vi ska byta ut de vi har. Vill ha en 3 sits o en schäslong. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha! Stilrena skinnsoffor! :D Ja visst är de! Den perfekta tupplurssoffan också! :) Ooo låter som härliga planer! Hoppas på att få se ett inlägg om dem sen ;)

    SvaraRadera