onsdag 22 augusti 2012

Tamburen.

Tamburen är ofta ett ställe som glöms bort och som folk inte satsar på när det gäller inredning. Varför? Det är ju den som ger det första intrycket av hela hemmet. Vill man nu inte att tamburen är välkomnande och spännande. Den ska liksom väcka en nyfikenhet på resten av huset.

Det är tyvärr sällan en tambur ger en möjlighet att förverkliga sig själv. Det hänger helt och hållet på bottenplanen. I vår lägenhet kommer man in i en gång som samtidigt är tambur och kök, (jag vet, helt jätte konstit) inte den lättaste kombinationen kan jag säga. Jag väntar på nästa lägenhet som kommer att vara i ett äldre hus, där brukar bottenplanen ofta vara intressantare.

Jag skaffade ett program till datorn där man kan göra kollage och nu har jag då pysslat ihop (det var så roligt ska ni veta) ett som ska beskriva min framtida tambur. 


För tillfället drömmer jag om en svartvitrandig matta. Smala ränder ska det vara. En gammal lampa med glaskupa är bara så charmigt. IKEA har de där geniala vägghyllorna med smala lådor i. För någon släng-nycklarna-här-yta behöver man ju. Det är både lätt att dammsuga och ger ett luftigare intryck när den inte tar någon golvyta. Smart! 

2 kommentarer :