onsdag 5 september 2012

Läxläsning och vardagslyx.

Det är bara andra skoldagen och det känns redan som om jag drunknar i texter som ska läsas. Ingen mjukstart här inte nej! 


Om det ändå skulle vara lätta texter...

Men föreläsningarna har varit intressanta och det är så spännande med praktik! Vi ska undervisa tre hela lektioner! I högstadiet, ojj nej!

Mitt i allt läsande tog jag en paus, grävde fram mjölet och knådade ihop en semledeg. (Jag har försökt att inte använda finlandismer här men jag kan bara inte acceptera att det heter fralla. Fralla liksom!? Neejnej...) Jag bakar väldigt sällan. Någonting alls. Det har blivit kladdkaka, ostkaka och en gång stenar (misslyckade semlor. (Frallor. Hahh.)). Den här gången blev det riktigt bra faktiskt!


Det bästa var nog ändå doften som spred sig i hela lägenheten! Mmm!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar