söndag 2 september 2012

Ett skepp kommer lastat med mer inspiration.

Vi gjorde en roadtrip upp till Österbotten! Jätteroligt var det att få träffa Axus faster och ojj så god mat hon lagar. Men ack vilken utmatthet man kan känna när pricken på min GPS rör sig så megalångsamt. Nej, vi är nog inte vana med sådant här. Men nu är vi hemma i tryggt förvar. Jess!

Vi övernattade i Axus pappas barndomshem. Jag tycker det är så spännande att titta runt i gamla stugor. Man hittar en massa skatter! Jag tänkte visa er vad som inspirerade mej.


Jag bara älskar dessa planscher med gamla konstnärer och har sett dem i flera hem på senaste tiden men har ingen aning om var man får tag på dem. Såg en jättesnygg på Helene Schjerfbeck också.


Gamla böcker ja! Så vacker tycker jag!


En gammal jordglob skulle passa på kontoret. (som vi inte har :P)


Och gamla burkar på mina öppna hyllor i köket, ni vet. :P


Gammalt skolmaterial är också väldigt intressant. Kanske man kunde göra någon tavla av sådant här. Ingen fostran utan tuktan, nej.


Den här taklampan var ändå min favorit. Titta nu så enkelt det är! Det här kan ju inte vara svårt att göra själv va? Skulle kanske inte själv välja en gul skärm men... :D Är det 50-talet som kommer tillbaka?

Imorgon börjar skolan.


2 kommentarer :