fredag 2 augusti 2013

I väntan på en färggrann matta

Ni som läser min blogg och känner mig vet att jag febrilt söker efter den perfekta mattan. Det är turkiska kelimer jag pratat om men har nu också börjat gilla den marockanska stilen. Jag har skrollat igenom så gott som hela eBay utan napp så börjar småningom bli trött på detta letande. Men jag tror nog att jag hittar den snart, kanske jag är lite för kräsen...

Mattan ska alltså sedan få färga hela rummet men tills vidare har jag varit tvungen att skapa färgklickar på annat sätt. Jennifer målade en luftballong i orange och den var bara så fin att jag bestämde mig för att ta in fler orange element. Lampan hade jag från tidigare (från Indiska) och den fick flytta från skrivbordet. Dynvaret (från HM) köpte jag i efterhand.


 




Jag satte in bykkorgen i en stor kaffesäck som jag hittade på loppis. Bykkorgen blev som ny! Någon tyckte det såg ut som jultomtens julklappssäck. Hmm.


Den här inredningen känns inte riktigt som min stil, men det är alltid roligt att experimentera lite! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar