måndag 5 augusti 2013

Vi var på besök i himmelen.

På fredagen var det dags för vårt första möte med valpkullen och vårt första möte med så här små (/unga) hundar. Vi visste inte riktigt hur vi skulle förbereda oss på en sådan här upplevelse så vi tog helt enkelt med ett kaffepaket åt kennelägaren (som alltid bjuder kaffe när vi är där) och en fulladdad kamera (Jennifers) med ett tömt minneskort.

Vi visste ingenting när vi kom dit och trodde inte att vår valp skulle finnas i denna kull (det har nämligen fötts två kullar ganska samtidigt). Men det visade sig att en liten gosse inte blivit bortlovad än och kennelägarna hade tänkt att han skulle passa bra hos oss.


Här är han. Den perfekta lilla valpen. (bilden är tagen av mig och redigerad av Jennifer Martin

Jag som annars också pratar lite i finskspråkiga sammanhang blev totalt mållös när jag fick höra att han var tänkt för oss. Jag kunde inte sluta peta på honom. Vi hade ju tänkt oss en tik men det föddes inte så många och detta är nog svårt att motstå... Om jag bara kunde skulle jag ta hem alla valpar till mig.

(Resten av bilderna är tagna och redigerade av mig, som försöker lära mig handskas med en systemkamera)







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar