onsdag 16 oktober 2013

Klaffbordet

Klaffbordet står bara här i hörnet av vardagsrummet och väntar på att få komma till användning och stjäla all uppmärksamhet. Bordet hittade vi på huuto.net och vi fick det för en struntsumma. Vi var dock tvungna att ta oss ända till Piikkiö (nära Åbo) för att hämta det. Men det var det värt må jag säga!


Jag ringde på skoj till en möbelrestaurerare för att rådråga om bordet, om vad man borde/kan/får göra med det. Jag skickade några bilder åt henne och hon menade att bordet var mycket äldre och värdefullare än vi trott. Det känns som en lottovinst!

Möbelrestaureraren ville inte måla bordet eftersom det skulle dra ner på dess värde, men hon skulle piffa upp ytan och bryta den röda färgen mot ett brunare håll, vilket skulle passa bättre i vår lägenhet tycker jag. Så ivrig nu! Jag kan inte vänta på att få se resultatet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar