onsdag 4 juni 2014

En flygplansaffisch

Det är lite segt med bloggandet igen men nu har jag hunnit ta bilder igen. När man är pank får man ta till fantasin så nu har jag målat igen. Jag tittade runt på pinterest efter lite inspiration och utgick från reseaffischer som t.ex. den där Helsinkiplanschen ni vet. Det var någon på instagram som hade en så fin affisch med trälister i övre och nedre kanten, det måste jag absolut få pröva på. Jag köpte tunntunna lister från Askarelli och ett  stort papper från Sinelli. Tråden hade jag hemma i pyssellådan. Än så länge sitter listerna fast med målartejp. Undrar hur länge det håller.




Så här ser den ursprungliga bilden ut. Älskar färgerna! Om jag förstod rätt är det en reklam för ett ryskt flygbolag. Bilden är tagen härifrån.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar